EN
FA
FA
EN

بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی با رعایت چند ترفند ساده

به احتمال زیاد شما هم تصور می‌کنید که ماشین‌های ظرفشویی آب و برق زیادی هدر می‌دهند. اما جالب است بدانید که با چند ترفند ساده و به کار بردن برخی نکات مفید، می‌توانید در زمان، انرژی و آبی که برای ماشین ظرفشویی مصرف می‌کنید، صرفه‌جویی کرده و ظروف تمیز و شفافی داشته باشید.

ماشین‌های ظرفشویی برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت شستشوی ظروف طراحی و تولید شده‌اند. به احتمال زیاد شما هم تصور می‌کنید که ماشین‌های ظرفشویی آب و برق زیادی هدر می‌دهند. اما جالب است بدانید که با چند ترفند ساده و به کار بردن برخی نکات مفید، می‌توانید در زمان، انرژی و آبی که برای ماشین ظرفشویی مصرف می‌کنید، صرفه‌جویی کرده و ظروف تمیز و شفافی داشته باشید. در ادامه قصد داریم چند ترفند ساده برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کنیم.

نکاتی برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

اگر به نکات گفته شده توجه داشته باشید و از آن‌ها هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی پیروی کنید، بدون شک راندمان و کیفیت این دستگاه بهبود پیدا می‌کند.

صرفه جویی در زمان، آب و انرژی با ماشین ظرفشویی مناسب

  • ظروف را اگر در ماشین ظرفشویی بشویید، آب کمتری نسبت به شستشوی دستی مصرف می‌کند. اگر چه ممکن است تعجب آور باشد، اما یک ماشین ظرفشویی جدید و مدرن می‌تواند حجم کاملی از ظروف را با حداقل 3 لیتر آب بشوید که اغلب بسیار کمتر از شستن با دست است.
  • بیشتر ماشین‌ها ظرف‌ها را در دمای حدود 50 درجه سانتیگراد یا بیشتر می‌شویند؛ این بسیار گرم‌تر از آبی است که دستان شما می‌تواند دمای آن تحمل کند.
  • تنها زمانی که ماشین کامل پر شد آن را روشن کنید تا بیشترین بهره را از هر چرخه ببرید.

پروشاین، تولیدکننده شوینده‌های تخصصی ماشین ظرفشویی است که با تکیه بر تجربه، نوآوری و تکنولوژی روز در حوزه فرمولاسیون، سبد کاملی از محصولات شوینده ماشین ظرفشویی را برای مصرف کنندگان ارائه کرده است.

روال پرکردن ماشین را یاد بگیرید

  • از آنجا که شلنگ‌ها و جت‌های ماشین ظرفشویی از مرکز به بیرون پاشیده می‌شوند، بشقاب‌ها را در قسمت پایین رو به داخل قرار دهید تا قدرت تمیزکنندگی ماشین به حداکثر برسد؛ یکی از مهم‌ترین نکات برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی همین نحوه چیدمان ظروف است.
  • فنجان‌ها و لیوان‌ها را با زاویه کمی در بالا قرار دهید تا آب بهتر و بیشتری به آن‌ها برسد.
  • در برخی از مدل‌ها، نحوه قرارگیری و طراحی بازوی پاشش آب ماشین ظرفشویی به نحوی است که در صورت اشتباه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، ممکن است گردش و تحرک آن را مسدود کنید؛ پس حتما هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، به آزادی عمل بازوی پاشش آب دقت کنید.
  • برای ظروف فوق العاده کثیف، بهتر است از قرص ماشین ظرفشویی پروشاین استفاده کنید. این محصول علاوه بر اینکه قدرت لکه‌بری بالایی دارد و ظروف را به راحتی تمیز می‌کند، موجب بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی هم می‌شود.

بوی بد درون ماشین ظرفشویی را از بین ببرید

ظروف کثیف در برخی اوقات باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی شما می‌شوند؛ زمانی که ذرات غذا در فیلتر یا شکاف‌های کوچک ماشین ظرفشویی گیر می‌کنند، باید فکری به حال آن کرد.

بهتر است هر چند وقت یک‌بار فیلتر ماشین ظرفشویی خود را بردارید و با برس سفت، آب داغ و یک شوینده قدرتمند، آن را بشویید. برای انجام بهتر این کار پیشنهاد می‌شود به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

اگر بوی بد در ماشین باقی ماند، قسمت‌های درونی دستگاه خود را تمیز کنید. یک خمیر ساده از جوش شیرین، مایع ظرفشویی و آب را با هم مخلوط کرده و قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی را پاک کنید. یک دور ماشین را روشن کنید تا این مخلوط به درستی اثر خود را روی بخش‌های مختلف بگذارد.




معرفی محصول

برند پروشاین، تولیدکننده شوینده‌های تخصصی ماشین ظرفشویی است که با تکیه بر تجربه، نوآوری و تکنولوژی روز در حوزه فرمولاسیون، سبد کاملی از محصولات شوینده ماشین ظرفشویی شامل: قرص ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی، پودر ماشین ظرفشویی، نمک و جلادهنده را برای مصرف کنندگان ارائه کرده است.