EN
FA
FA
EN

شستن ظروف پلاستیکی با ماشین ظرفشویی

در ادامه به این سوال که «آیا می‌توان ظروف پلاستیکی را با ماشین ظرفشویی شست؟» پاسخ کاملی خواهیم داد.

به احتمال زیاد هنوز نمی‌دانید که ظروف پلاستیکی هم بین انواع و اقسام ظروفی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست قرار دارند یا خیر؛ ظروف و وسایل پلاستیکی برای قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی و شسته شدن باید شرایط خاصی داشته باشند. در ادامه به این سوال که «آیا می‌توان ظروف پلاستیکی را با ماشین ظرفشویی شست؟» پاسخ کاملی خواهیم داد.

انواع ظروف پلاستیکی کدام است؟

ظروف پلاستیکی در اندازه‌ها و اشکال متنوع در هرجایی از آشپزخانه استفاده می‌شوند. انواع سخت و بادوام پلاستیک‌ها مثلا در دسته‌های چاقو استفاده می‌شود، انواع نرم و قابل انعطاف که در لیوان‌های مسافرتی تاشو دیده می‌شود و البته انواع پلاستیک شفاف که برای بطری‌های پلاستیکی و ظروف نگهداری غذا استفاده می‌شود.

آیا شستن ظروف پلاستیک با ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

امکان‌پذیر بودن یا نبودن شستشوی ظروف پلاستیکی با ماشین ظرفشویی کاملا بستگی به نوع پلاستیک دارد. برخی اقلام پلاستیکی که در برابر حرارت مقاوم هستند و از نظر عملکرد پاک کنندگی مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی طراحی شده‌اند، برچسب «مناسب در ماشین ظرفشویی» را دارند. فقط کافی است شوینده مناسب مانند پودر ماشین ظرفشویی پروشاین را برای اینگونه ظروف انتخاب کنید و با خیال راحت از تمیزی آن اطمینان داشته باشید. اما اگر همچنان درباره استفاده از ظروف پلاستیکی شک دارید، بهتر است انواع پلاستیک‌های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی را بشناسید.

پودر ماشین ظرفشویی پروشاین سری DEEP CLEAN، با فرمولاسیونی پیشرفته، ظروف را کاملا تمیز می‌کند و با قدرت با چربی‌ها مبارزه می‌کند تا ظروف شما را درخشان سازد.

شستن ظروف پلاستیکی چند بار مصرف با ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است

اگر یک بطری یا ظرف پلاستیکی با عنوان «قابل استفاده مجدد» علامتگذاری شده باشد، می‌توان آن را در ماشین ظرفشویی قرار داد. به عبارتی دیگر، این ظرفو پلاستیکی نباید یک‌بار مصرف باشند و چند بار مصرف هستند. هنگام شستن این نوع محصولات، همیشه آن‌ها را در قسمت بالایی گذاشته و ماشین را در چرخه تمیز کردن عمیق یا ضدعفونی کننده قرار ندهید.

حرارت بر ظروف پلاستیکی اثر می‌گذارد

بشقاب، چاقو و چنگال مسافرتی پلاستیکی، شیشه نوزاد، تخته برش پلاستیکی و لیوان‌های اکریلیک همگی برای شستشو در ماشین مناسب هستند. اما باز هم هنگام شستن باید اقدامات احتیاطی خاص را انجام دهید. مهم نیست که پلاستیک چقدر محکم باشد، به هر حال باید بدانید دمای بالا می‌تواند روی آن تاثیر مخربی بگذارد.

ورود پلاستیک‌های یک بار به ماشین ظرفشویی ممنوع!

ظروف یک بار مصرف مانند ظرف غذا و بطری آب قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند. آن‌ها نه تنها از نوعی پلاستیک تهیه شده‌اند که برای مقاومت در برابر گرما طراحی نشده است، بلکه اغلب دارای ماده بیس فنول فسفات هستند که برای سلامت مضر است.

قرص‌ ماشین ظرفشویی علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای می‌شود.

شستن ظروف پلاستیکی فاقد بیس فنول فسفات با ماشین ظرفشویی

اگر از ظروف پلاستیکی که استفاده می‌کنید برچسب «فاقد BPA» دارند، به این معنا است که این وسایل حاوی ماده شیمیایی بیس فنول نیستند. کافی است ماشین ظرفشویی را با یک ماده شوینده مانند قرص ماشین ظرفشویی پروشاین پر کرده و این ظروف را با خیال راحت با یک شوینده با کیفیت بشویید.

تحقیقات نشان داده است که ماده شیمیایی بیس فنول فسفات روی غذاها و نوشیدنی‌هایی که در ظرف نگهداری می‌شوند، تاثیرگذار است و مصرف آن می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

متاسفانه برخی از محصولاتی که دارای برچسب «فاقد BPA» هستند، از ترکیبات مشابه مانند BPF، BPS و BPAF استفاده می‌کنند که ممکن است اثرات مشابه بیس فنول فسفات داشته باشند.

توجه داشته باشید که تمام شوینده‌های پروشاین کیفیت بالایی دارند و ایمنی و کیفیت شستن ظروف پلاستیکی و دیگر ظروف با ماشین ظرفشویی را تضمین می‌کنند.




معرفی محصول

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.