EN
FA
FA
EN

شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی

در این مقاله از پروشاین شما را برای شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی راهنمایی خواهیم کرد.

حتما در آشپزخانه‌تان ظروف چوبی مانند تخته برش، قاشق چوبی و … وجود دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که این جنس از وسایل را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؛ اما برخی دیگر می‌گویند مواد شوینده ماشین ظرفشویی هیچ آسیبی به این وسایل چوبی نمی‌زند. در این مقاله از پروشاین شما را برای شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی راهنمایی خواهیم کرد.

آیا شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

وجود ماشین ظرفشویی در خانه، قطعا کار شستن ظروف را راحت می‌کند. از ظروف روزمره، ظروف شیشه‌ای و نقره تا قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ مهمانی، دیگر برای شما دردسر به حساب نمی‌آیند و کافی است همه را در ماشین بگذارید کنید و دکمه شروع شستشو را بزنید. بعد از صرف غذا همه ظروف را در ماشین ظرفشویی می‌گذارید و با خیال راحت به مهمانی‌تان می‌رسید.

به طور کلی یکی از اصول شستن ظروف با ماشین ظرفشویی این است که اقلام چوبی را فقط باید با دست بشویید؛ اما اگر مطمئن نیستید، می‌توانید قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی، علامت ایمنی ماشین ظرفشویی را روی وسایل چوبی آشپزخانه بررسی کنید. اگر باز هم اطمینان پیدا نکردید، می‌توانید با نمایندگی ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید. با این حال به طور کلی توصیه می‌شود احتیاط کنید و این وسایل را از ماشین ظرفشویی خارج نمایید. اگر قصد شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی را دارید، بهتر است از ژل ماشین ظرفشویی پروشاین استفاده کنید.

قرص‌ ماشین ظرفشویی با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.

آیا تخته برش چوبی را می‌توان با ماشین ظرفشویی شست؟

قطعا اینکه تخته‌های برش چوبی خود را با دیگر ظروف درون ماشین ظرفشویی بگذارید، وسوسه انگیز است اما احتمالا ایده خوبی نیست؛ چوبی که در معرض حرارت و رطوبت زیاد قرار می‌گیرد، به مرور زمان تاب خورده، خرد شده و می‌شکند. آب، دمای بالا و مدت زمان چرخه ماشین ظرفشویی می‌تواند به تخته‌های برش چوبی شما آسیب جدی وارد کند.

برای اینکه این تخته‌ها را خراب نکنید، توصیه می‌شود به جای قرار دادن در ماشین ظرفشویی، آن‌ها را با دست بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، تخته برش را با یک محلول شوینده قوی بشویید. پس از خشک شدن تخته برش، برای محافظت بیشتر چوب روی آن را به یک روغن مناسب برای مواد غذایی، آغشته کنید.




معرفی محصول

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.