EN
FA
FA
EN

نحوه تشخیص ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

قطعا می‌دانید که تمام ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. استفاده از ماشین ظرفشویی برای برخی ظروف کار عقلانی نیست و بهتر است آن‌ها را با دست بشوئید.

قطعا می‌دانید که تمام ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. استفاده از ماشین ظرفشویی برای برخی ظروف کار عقلانی نیست و بهتر است آن‌ها را با دست بشوئید. در این مقاله از پروشاین قصد داریم با آموزش نحوه تشخیص ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی همراه شما باشیم. قبل از هرچیزی بهتر است به دستورالعمل‌های مربوط به شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی خود توجه داشته باشید.

ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی کدام ظروف هستند؟

اگر از مواد شوینده مناسب استفاده کنید، می‌توانید ظروف زیادی را در ماشین ظرفشویی بشوئید. ظروف شیشه‌ای با استفاده از پودر ماشین ظرفشویی پروشاین به راحتی تمیز و درخشان می‌شوند. قابلمه و ماهیتابه‌ها هم مانند ظروف شیشه‌ای با استفاده از ماشین ظرفشویی و مواد شوینده با کیفیت کاملا تمیز و بدون لکه می‌شوند.

ظروف نقره را هم می‌توانید با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه، در ماشین ظرفشویی بشوئید. فنجان‌ قهوه، ظروف کودکان (پلاستیکی و …) و … هم از دیگر ظروفی هستند که می‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار داده و با استفاده از مواد شوینده مناسب، بشوئید.

به دنبال نماد “ایمن برای ماشین ظرفشویی” بگردید!

روی اکثر ظروف یا کارتن آن‌ها، عبارت یا نمادی تحت عنوان “Dishwasher Safe” به معنی ایمن برای ماشین ظرفشویی قرار دارد. اگر این نماد یا عبارت را مشاهده کردید، با خیال راحت می‌توانید آن ظروف را در ماشین ظرفشویی بشوئید.

این نماد در قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها روی دسته حک شده است و در دیگر ظروف نیز در قسمت پایین ظرف روی برچسب مشخصی قرار دارد. برای مثال، ظروفی که از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند، این نماد را دارند اما ظروف آلومینیومی برای شستشو در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند و روی آن‌ها از این نماد استفاده نشده است.

توجه داشته باشید که برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی حتما باید از شوینده مخصوص و مناسب استفاده کنید.

چه ظروفی نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند؟

 بعد از اینکه ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی به شما معرفی شد، بهتر است به ظروف غیرقابل شستشو در ماشین ظرفشویی هم اشاره‌ای داشته باشیم. در ادامه این ظروف را معرفی می‌کنیم.

ظروف چدنی

ظروفی که از جنس چدن هستند، نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. برای مثال اگر یک ماهیتابه چدنی را داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و بشوئید، آن ماهیتابه زنگ می‌زند و در نتیجه نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

ظروف چوبی

ظروف چوبی هم جزء ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. گرما و رطوبتی که درون ماشین ظرفشویی قرار دارد، باعث ترک‌خوردن ظروف چوبی می‌شوند.

ظروف چینی، شیشه‌ای و کریستالی ظریف

ظروف چینی، شیشه‌ای و کریستالی ظریف هم نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. ماشین ظرفشویی دما و گرمای زیادی دارد، به همین دلیل ظروف چینی، شیشه‌ای و کریستالی ظریف نباید در آن قرار بگیرند؛ اگر این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، می‌شکنند.

فلاسک و لیوان مسافرتی

 فلاسک و لیوان مسافرتی هم ظروف دیگری هستند که نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. اگر فلاسک و لیوان مسافرتی خود را با استفاده از ماشین ظرفشویی بشوئید، توانایی حفظ گرمای آن‌ها از بین می‌رود و مقاومت خود را از دست می‌دهند.

ظروف آلومینیومی

ظروف آلومینیومی هم جزء ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی قرار نمی‌گیرند. ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی خراشیده می‌شوند و به مرور زمان کدر شده و رنگ اصلی خود را از دست می‌دهند.

تابه‌های نچسب

دمای بالای ماشین ظرفشویی می‌تواند خاصیت نچسب‌بودن تابه‌ها را از بین ببرد. اگر مطمئن نیستید که ظروف نچسب شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند یا خیر، بهتر است این کار را انجام ندهید و آن‌ها را با دست بشوئید.

توجه داشته باشید که برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی حتما باید از شوینده مخصوص و مناسب استفاده کنید. برای شستشوی ظروف، قرص ماشین ظرفشویی پروشاین به شما پیشنهاد می‌شود. نمک، پودر و ژل ماشین ظرفشویی هم از دیگر محصولات با کیفیت پروشاین هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.




معرفی محصول

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.