EN
FA
FA
EN

راهنمای استفاده از تنظیمات ماشین ظرفشویی!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که این همه دکمه‌ای که روی ماشین ظرفشویی است چه کار می‌کند؟ تنظیمات و دورهای مختلف ماشین ظرفشویی هرکدام برای چه نوع شستشویی مناسب است و چطور باید از آنها استفاده کرد؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که این همه دکمه‌ای که روی ماشین ظرفشویی است چه کار می‌کند؟ تنظیمات و دورهای مختلف ماشین ظرفشویی هرکدام برای چه نوع شستشویی مناسب است  و چطور باید از آنها استفاده کرد؟

در نگاه اول شاید استفاده از ماشین ظرفشویی ساده به نظر برسد اما از خشک کردن و ضدعفونی گرفته تا حالت بی‌صدایی که روی ماشین نوشته شده شامل تنظیمات مختلفی است که طیف وسیعی از کارها را انجام می‌دهد و ممکن است آنها را درست بلد نباشیم. اگرچه اغلب عادت به استفاده یکسان از تنظیمات ماشین ظرفشویی وجود دارد اما بد نیست بدانید حالا شما وسیله‌ای در اختیار دارید که قابلیت‌های زیادی دارد. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که بیشترین استفاده را از آن می‌برید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برخی تنظیمات و دورهای استاندارد ماشین ظرفشویی بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

برنامه اقتصادی ماشین ظرفشویی

برنامه Eco یا «حالت سازگار با محیط زیست» در ماشین ظرفشویی براساس صرفه‌جویی در مصرف انرژی با طولانی‌تر کردن چرخه‌ی شستشو به کاهش دمای آب و آبکشی در طول یک چرخه کمک کرده و به نوبه خود انرژی کمتری استفاده می‌کند.

شاید با خود فکر کنید استفاده از برنامه اقتصادی ماشین ظرفشویی کیفیت تمیزی ظرف‌ها را کاهش می‌دهد. باید گفت برخی معتقدند به دلیل دمای پایین آب، نباید انتظار کیفیت فوق‌العاده داشت با این حال اگر ظروف کوچک باشند و زیاد هم کثیف نباشند برنامه اقتصادی مانند هر نوع تنظیم دیگری کار می‌کند. به علاوه در این فرآیند می‌توانید در هزینه صرفه‌جویی کرده و به محیط زیست هم کمک کنید. فقط توجه داشته باشید که چرخه تنظیمات اقتصادی معمولا بیشتر از چرخه‌های معمولی طول می‌کشد.

برنامه خشک کن در ماشین ظرفشویی

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از اتمام کار دستگاه را باز کنید و ظروف شما همچنان خیس باشند. خوشبختانه برای ماشین‌های ظرفشویی جدید معمولا تنظیمات خشک کن نیز در نظر گرفته شده که شامل چند گزینه است:

خشک‌کن با هوای خشک

این تنظیمات در مدل‌های جدید وجود دارد و تنظیمات آن باعث می‌شود درب ماشین ظرفشویی به طور خودکار بعد از یک چرخه باز شود تا بخار خارج شود.

خشک‌کن با آبکشی گرم

این گزینه نیز در ماشین‌های ظرفشویی جدید وجود دارد و باعث می‌شود دمای آب تا پایان چرخه افزایش داشته باشد. وقتی کار شستشو تمام شد داخل دستگاه گرما را جذب کرده و رطوبت از ظروف دور می‌شود.

براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای با جلا دهنده ظروف پروشاین

دورهای ماشین ظرفشویی

حتما با خودتان فکر می‌کنید انتخاب دور «معمولی» بهترین راه شستشوی ظروف است اما بهتر است بقیه دورهای ماشین را هم برای تمیزی بیشتر ظروف امتحان کنید. بیشتر ماشین‌ها سه دور استاندارد دارند که شامل «سبک»، «معمولی» و سنگین که برای قابلمه‎ها و تابه‌های بزرگ است. این تنظیمات برای ظروف معمولی و میزان کثیفی روزمره و عادی ظروف مناسب است اما بهتر است با برخی دورهای دیگر ماشینتان نیز آشنا شوید شاید به کارتان بیاید.

دور خودکار

این تنظیم مانند تنظیمات اقتصادی است. دور خودکار یک سنسور برای تشخیص میزان کثیفی روی ظروف دارد که با توجه به آن دمای آب و مدت شستشو را متناسب با آن تنظیم می‌کند.

دور سریع

دور سریع می‌تواند ظروف را در کمتر از 20 دقیقه درخشان کند اما باید توجه داشته باشید که این تنظیم برای ظروفی توصیه می‌شود که به سادگی تمیز می‌شوند.

دور بی‌صدا

معمولا در ماشین ظرفشویی‌های جدید یک حالت «بی‌صدا» وجود دارد که صدای ایجاد شده هنگام روشن شدن دستگاه را کاهش می‌دهد. این تنظیم برای خانه‌هایی که نوزاد دارند گزینه مناسبی است.

دور کریستال و ظروف شیشه‌ای

این دور با استفاده از دمای پایین‌تر به محافظت از اقلام ظریفی مانند ظروف شیشه‌ای و کریستال کمک می‌کند.

دور آبکشی

این برنامه شامل یک دور کامل نیست و صرفا برای شستشوی ظروف بدون مواد شوینده استفاده می‌شود. معمولا از این گزینه قبل از استفاده از چرخه‌های دیگر استفاده می‌شود تا تکه‌های غذا یا چربی سطحی از روی ظروف جدا شود. حتی اگر به نظر برسد این دور یک گزینه غیرمنطقی است در واقع راهی مفید برای اطمینان از این است که در نهایت با ماشین ظرفشویی بدبو مواجه نخواهید شد. چرخه آبکشی از مواد شوینده استفاده نمی‌کند و آب و انرژی کمی برای شستن ظروف استفاده می‌کند.

شروع با تاخیر

اگر بخواهید دستگاه را روشن کنید اما آن زمان خارج از خانه هستید، تنظیم «شروع با تاخیر» به شما امکان می‌دهد از یک تایمر برای انتخاب فعالیت ماشین استفاده کنید. این گزینه به ویژه هنگام انتخاب شستشوی ظروف در شب که برق ارزان‌تر است، بسیار مفید است.




معرفی محصولات

پروشاین، تولیدکننده شوینده‌های تخصصی ماشین ظرفشویی است که با تکیه بر تجربه، نوآوری و تکنولوژی روز در حوزه فرمولاسیون، سبد کاملی از محصولات شوینده ماشین ظرفشویی شامل: قرص ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی، پودر ماشین ظرفشویی، نمک و جلادهنده را برای مصرف کنندگان ارائه کرده است.