EN
FA
FA
EN

دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

قرار نیست بوی بد ماشین ظرفشویی برای همیشه باقی بماند. در ادامه چند نکته برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی را به شما می‌گوییم. نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، تقریبا برای تمام ماشین‌های ظرفشویی موثر است.

بدون شک بوی بد ماشین ظرفشویی برای هیچ خانه و محیطی خوشایند نیست. این بوی بد می‌تواند به دلایل مختلفی همچون باقی‌مانده‌های غذایی که روی ظرف می‌ماند، چربی‌های جمع شده که باعث رشد کپک می‌شوند و رسوبات آب سخت در ماشین ظرفشویی شیوع پیدا کند. این بوی کپک زدگی فقط قرار نیست شما را آزار دهد، بلکه می‌تواند روی عملکرد ماشین ظرفشویی هم تاثیرگذار باشد.

نکاتی برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی یا جلوگیری از به وجود آمدن آن، باید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید.

باقی‌مانده غذا را از ماشین ظرفشویی خارج کنید

بزرگترین دلیل تولید بوی بد در ماشین ظرفشویی، غذاهای مانده و قدیمی هستند. مواد غذایی که ممکن است در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشند را از آن خارج کنید. همین موضوع می‌تواند بوی بد را از بین ببرد.

فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

یک ترفند ساده وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ زمانی که بوی بد ماشین ظرفشویی آزارتان می‌دهد، فیلتر آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که تمام ماشین‌ها فیلتر ندارند اما اگر ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد، آن را بردارید و هرچیزی که درون آن گیر کرده است را دور بیندازید. باقی‌مانده غذاها و چربی در این قسمت قرار می‌گیرند و باعث بوی بد ماشین ظرفشویی می‌شوند. بنابراین اگر دستگاه شما فیلتر دارد، آن را در اولین فرصت تمیز کنید.

هوای داخل ماشین را خشک کنید

نکته مهم این است که ماشین ظرفشویی چفت و بست خوبی دارد؛ اگر این‌گونه نبود، در نهایت آب تمام آشپزخانه را پر می‌کرد. متاسفانه آب باقی‌مانده بعد از چرخه شستشو، گاهی اوقات می‌تواند باعث بوی بد ماشین ظرفشویی شما شود و این محکم و بدون درز بودن ماشین ظرفشویی موجب می‌شود بوی تندی داخل آن محبوس شود. در این شرایط بهترین کار این است که در ماشین را باز کنید و بگذارید ماشین ظرفشویی در معرض هوا خشک شود. به این فکر کنید که به ماشین اجازه نفس کشیدن می‌دهید تا دفعه بعد که مجبور به استفاده از ماشین ظرفشویی شدید، عملکرد بهتری داشته باشد.

اما علاوه بر همه این راه‌ها، یک راه آسان نیز برای تمیز کردن ماشین وجود دارد و آن این است که ماهی یک بار ماشین ظرفشویی را با قرص ظرفشویی پروشاین در یک چرخه شستشوی خالی بشویید تا دستگاه تازه، تمیز و بدون بو باشد.

نمک ماشین ظرفشویی پروشاین سری HIGH PERFORMANCE FORMULA از ماشین ظرفشویی در برابر رسوبات آهکی محافظت می‌کند




معرفی محصول

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.