EN
FA
FA
EN

چرا ماشین ظرفشویی ظروف را خوب تمیز نمی‌کند؟

ماشین ظرفشویی هم مانند اکثر دستگاه‌های برقی و الکتریکی آشپزخانه ممکن است با مشکل مواجه شود و عملکرد خوبی برای شستن ظروف نداشته باشد. اینکه ماشین ظرفشویی ظروف را خوب تمیز نکند، بدون شک یک معضل اساسی برای خانواده است چرا که باید تمام ظروف با دست شسته شوند. در این مقاله قصد داریم به سوال «چرا ماشین ظرفشویی ظروف را خوب تمیز نمی‌کند؟» پاسخ دهیم و نکاتی را در این مورد به شما بگوییم.

ماشین ظرفشویی هم مانند اکثر دستگاه‌های برقی و الکتریکی آشپزخانه ممکن است با مشکل مواجه شود و عملکرد خوبی برای شستن ظروف نداشته باشد. اینکه ماشین ظرفشویی ظروف را خوب تمیز نکند، بدون شک یک معضل اساسی برای خانواده است چرا که باید تمام ظروف با دست شسته شوند. در این مقاله قصد داریم به سوال «چرا ماشین ظرفشویی ظروف را خوب تمیز نمی‌کند؟» پاسخ دهیم و نکاتی را در این مورد به شما بگوییم.

دلیل خوب تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

اینکه ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نشوند، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید جداگانه به بررسی هرکدام از این دلایل بپردازید. در ادامه برخی از محتمل‌ترین دلایل خوب تمیز نشدن ظروف را به شما می‌گوییم.

تست آب ماشین ظرفشویی

یکی از مواردی که ممکن است دلیل اصلی خوب تمیز نشدن ظروف باشد، آب است. درست است که ماشین‌های ظرفشویی نسبت به شستشوی دستی به آب کمتری نیاز دارند، ولی باز هم برای شستشوی کامل ظروف، به آب کافی نیاز دارند. برای این تست ابتدا دو فنجان خالی را روی هر دو قفسه ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. اگر درون فنجان‌ها بعد از اتمام شستشو آب قرار داشت، به این معنی است که ماشین ظرفشویی شما در این بخش مشکلی ندارد.

بخش تخلیه ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در کار ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد کند، مربوط به تخلیه آب است. در ماشین ظرفشویی که خاموش است و کاری انجام نمی‌دهد، به هیچ عنوان نباید آب جمع شده باشد. جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی (هنگامی که خاموش است) نشانه این است که آب به درستی تخلیه نمی‌شود.

در این شرایط، اگر ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد حتما فیلتر آن را بردارید و تمیز کنید. ممکن است کثیفی و باقی‌مانده‌های غذا در فیلتر جمع شده باشد که همین مسئله باعث اختلال در تخلیه آب می‌شود. اگر دستگاهتان فیلتر ندارد، احتمالا کثیفی و تکه‌های غذا در کف ماشین ظرفشویی جمع شده باشند که باید آن‌ها را بردارید.

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.​

بازوی اسپری

بازوی اسپری هم یکی دیگر از قطعات ماشین ظرفشویی است که احتمال دارد با مشکل مواجه شده باشد و مانع از تمیز شستن ظروف شود. برای اطمینان از اینکه بازوی اسپری دستگاه شما مشکلی ندارد، آن را به صورت دستی بچرخانید. اگر این قطعه کاملا روان چرخید، یعنی مشکلی وجود ندارد. سوراخ‌هایی روی بازوی اسپری قرار دارند که بهتر است آن‌ها را هرچند مرتبه یک‌بار با خلال دندان تمیز کنید.

شوینده با کیفیت

گاهی اوقات دلیل اصلی اینکه ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نمی‌شوند، استفاده از محصولات شوینده بی‌‎کیفیت است. قطعا استفاده از چنین محصولاتی نه‌تنها ظروف را به خوبی تمیز نمی‌کند، بلکه باعث فرسوده شدن ماشین ظرفشویی هم می‌شود. قرص ماشین ظرفشویی پروشاین با قدرت تمیزکنندگی بالا، بهترین گزینه برای شستشوی تمیز ظروف در ماشین ظرفشویی است.

دیسپنسر ماشین ظرفشویی

در صورتی که دیسپنسر ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد، مواد شوینده به خوبی بین ظروف پخش نمی‌شوند و ممکن است مقدار زیادی از مواد شوینده در همان دیسپنسر باقی بمانند. برای جلوگیری از به وجود آمدن این شرایط، حتما اطمینان حاصل کنید که دیسپنسر خشک باشد و به درستی بسته شود.

قرار دادن ظروف

اشتباه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل خوب تمیز نشدن ظروف باشد. اگر ظروف به شکل نادرست در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند، مواد شوینده و آب به آن‌ها نمی‌رسد و در نتیجه تمیز نخواهند شد.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید چاقو، چنگال و قاشق‌ها را به صورت کلی در ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ حتما قبل از قراردادن این وسایل، آن‌ها را از هم جدا کنید و یک به یک در دستگاه بگذارید.




معرفی محصول

قرص ماشین ظرفشویی پروشاین، علاوه بر چربی زدایی قوی و از بین بردن بوی بد ظروف، باعث براقیت و درخشندگی ظروف استیل و شیشه‌ای می‌شود. همچنین با جلوگیری از تشکیل رسوب، عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد.